Level 3 | predpokladam, ze mluvis o stejnym aute, stejny trase a stejny zatezi v aute:
Krome klimatizace atp. (to je snad jasny, ale na tom se moc usetrit neda) plati hlavne plynula jizda - tzn. predvidat!
Treba kdyz vidim v dalce cervenou na semaforu, tak pustim plyn a jedu setrvacnosti - postupne serazuju z 5 az na 3 nebo i 2, auto zpomaluje a pokud mas zarazenou rychlost a mas nohu z plynu, ma auto spotrebu 0! Navic az blikne zelena, nerozjizdis se 0km/h, takze zase setris palivo. To samy, kdyz prede mnou brzdi auto - zase je zbytecny k nemu dojet pod plynem ale radeji uz z dalky pomalu brzdit motorem. Na castych trasach za chvili pochopis, jak fungujou semafory, a ze treba nema smysl se na zelelnou rychleji rozjizdet, protoze za 200m je semafor, na kterym je pak vzdycky cervena. Jen tohle, az to zvladnes, by ti melo usetrit 1-2 litry. Vubec to pritom neznamena pomalou jizdu, spis naopak.
Dale hlavne obecne nevytracet motor. Kolik otacek, to zalezi na typu motoru - obecne nesmi klepat (male otacky), ale nemel by byt moc slyset (velke). Na dalnici maji benzinaky, specialne se slabsim motorem, spotrebu jako krava, protoze je motor vytoceny. U mne je podle pocitace rozdil mezi 130kmh a 140kmh asi 1,5 litru... Takze jestli jedes na spotrebu, nejezdi vic nez 130... Obecne nejekonomictejsi jizda je nekde kolem 90kmh, ale to samozrejme po dalnici nejde... |