Level 3 | Tenhle problém vidím i trochu z jiné strany, protože jsem v rámci svých studií absolvovala i pedagogickou praxi a taky mnoho let funguju v některých organizacích zabývajícími se volným časem dětiček.
Ve všech podobných diskuzích žáci a studenti píší, jak chtějí vtipné, kreativní, inteligentní, příjemné učitele, kteří by se jim opravdu věnovali atp. Ale málokdo se chce opravdu věnovat třídě, kde má 30 malých zprominutím parchantů, pár jich sice jeví zájem o to, co si do hodiny připravil, ale ostatní jeho snahy naprosto ignorují - svačí, píšou úkoly do jiných předmětů, hrajou si s mobilem, slečny si lakují nehty a všichni čekají, že učitel udělá nějaký zázrak, aby přitáhl jejich pozornost. Takhle to fakt nejde a učit na některých školách je opravdu za trest.
Já osobně jsem měla štěstí, protože třídy, se kterými jsem se setkala, jevily nadšení, když jsem pro ně do hodiny připravila "něco navíc" - třeba nějakou hru - a místy se opravdu věnovaly výuce. Jó, to je potom radost učit. |