Level 1 | Bezúdržbovou olověného akumulátoru spočívá v konstrukci, která zamezuje odpařování vody z elektrolytu. U běžných typů akumulátorů se odpaří cca 1% vody z aktuálního množství denně. Stav elektrolytu by se tak měl kontrolovat u běžných typů akumulátorů minimálně jednou za 6 měsíců ideálně po 90 dnech. U bezúdržbových akumulátorů se většinou používají činné desky s obsahem sloučenin vápníku a stříbra. Tyto typy akumulátorů mají vyšší kapacitu, vysoké startovací proudy CA a CCA a dlouhou životnost díky větší odolnosti proti hloubkovému vybití. Neměly by být dobíjeny vyšší proudem než 14,7 V, aby nedocházelo k přehřátí akumulátoru, plynování a destrukci činných desek. Pokud je akumulátor dobíjen mimo vozidlo může být použit vyšší dobíjecí proud za předpokladu odpovídajícího řízení nabíjecího přístroje. Pokud chcete akumulátor zachovat funkční po, co nejdelší dobu je dobré provádět kontrolu stavu nabití po 90 dnech. Zamezíte tím stavu, kdy je akumulátor ponechán v úrovni hloubkového vybití (od snížení kapacity o 20%), kdy dochází k sulfataci čili nevratným změnám na činných deskách. Vozidlo většinou není schopno jízdou akumulátor plně dobít (záleží na podmínkách provozu). Pokud je potřeba akumulátor dobít, je nutné, aby dobíjení probíhalo za teploty alespoň + 10 C, kdy může probíhat chemická reakce v plném rozsahu činných desek a ne jen povrchově. |