Ptejse.cz - Logo Máš otázku? Ptej se! Znáš odpověď? Odpověz!

Položení otázky

Nenašli jste odpověď? Zeptejte se!

znaků zbývá

Přihlášení

  Zapoměl(a) jsi login nebo heslo?
Login:
Heslo:
Pamatovat si přihlašovací údaje
Přihlásit pomocí facebooku  

TOP 10 uživatelé

50232
28697
26094
24536
24105
22653
20313
19152
15944
12565

Více



RSS kanály       rss

Sleduj nové otazky

Sleduj náš blog

Add to Google

Přidej na Seznam

Avatar
Level 1

Je mi patnáct. Můžu se ještě státi židem? (Moje babička je židovka)



Odesláno uživatelem wilemina
Do kategorie Židovství 23. června 2008, 0:15:56

(hodnocení celkem: 3,3 | počet: 3 x | tvé hodnocení: ) Hodnotit další >>

 
Pro vložení odpovědi se musíš přihlásit a nebo zaregistrovat zde.



Přihlásit pomocí facebooku
             

 

Odpovědi (24), počet zhlédnutí 7284

Avatar
Level 3

co já vím, tak pokud babička je maminkou tvý mamky, tak si žid i ty...tam je to myslím po ženské linii...a co se týče víry...zajdi si na židovskou obec a pokud máš opravdu zájem vyznávat židovství, tak v tom nevidím žádný problém...

 

natalia 23. června 2008, 8:50:43
Ohodnoť Pozitivni (2) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 7

Wilemino, mám pro Tebe odpověď...či spíš souhrn toho, co Ti napsali druzí ;)
Odpověď zní ...ano, můžeš a to v jakémkoliv věku. Samozřejmě, záleží i na tom, čí maminka byla Tvá židovská babička, ale pokud se budeš chtít stát členem některé ŽO v ČR, pak budeš nejspíš muset i přes případný halachický původ, projít tkzv. giur (nevím, jestli to přepisuji správně) tj. konverzí.
Tedy, odkazuji Tě na odpověď Soulbringera, zajdi na nejbližší ŽO a promluv si s rabínem. Detaily možné konverze Ti už s radostí poví on. Bude to ovšem proces parádně zdlouhavý a únavný. Několik mých přátel konvertovalo a trvalo to vždy několik let.

 

Uživatel doplnil odpověď:


26. ledna 2009, 20:40:41

Konverze k judaismu pro ženu žádné chirurgické zákroky neobnáší a hormonální léčbu už vůbec ne. JIstý chirurgický zákrok by čekal spíše muže.

 

Hebrey 2. prosince 2008, 20:13:24
Ohodnoť Pozitivni (1) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 7

jde jedno i druhe... Myslim, ze nejlepe je zajit za rabinem nejblizsi zidovske obce a promluvit si. Tady se posilaji linky na nejaky blogy, kde autor o zidovstvi moc nevi.

Nicmene dobre rozdeleni "etnickych zidu" a jinych je treba na wiki: http://cs.wikipedia.org/wiki/Židé

 

soulbringer 23. června 2008, 10:45:06
Ohodnoť Pozitivni (1) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 2

nemusis byt narodnostu zidem jak nekterei si mysli , jestli ze prijimas uceni, a Jezise jako sveho pana, pote budes ponoren do vody, a pomazan do Ducha svateho tak jsi duchovne zidem taktez ovsem u tebe je to asi tezke musel bys vedet opravdu co chces a komu se oddavas , ceho se zrikas , abys nahodou neporusil Bozi prikazani, Buh ti zehnej

 

zuzanah89 13. července 2011, 12:19:12
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 2

jo,proč bys nemohla.....

 

tmkk 25. května 2009, 18:57:20
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 6

Proč by jsi nemohla? Jasně, že můžeš...

 

Houmr 26. ledna 2009, 16:41:29
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 4

-- Qwesty: neboj se, blbost je také věčná, takže na tvoje náckovské žvásty budeme ještě asi narážet často, naštěstí idiotské názory, dědičné nejsou, takže je možné že tvoje děti budou normální

-- wilemina
pokud jsi žena, tak přerod na žida bude navíc obnášet i pár chirurgických zákroků, hormonální léčbu a tak...

 

あきら 25. ledna 2009, 18:03:09
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 2

Haha, moje předchozí odpověď byla označena za SPAM. Tady už je to horší jak cenzura v diskusích na iDnes. LoL!!:-))))
To Xyzo: Jasně je to dědičné, stejně jako spousta dalších zhoubných chorob.

 

Qwesty 5. listopadu 2008, 14:31:58
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 2

Přístup na jakoukoli víru není o předcích,ale o chtění se řídit nějakým řádem,ať je to křesťanství,protestanství,judaismus nebo islám.V tvém případě by jsem ale spíš radil počkat a být třeba jen simpatizantem a vyznavačem,a až dospěješ tak se rozhodnout,je to pohodlnější a k ničemu tě to nezavazuje.Ale k jakékoli víře chce přistupovat odpovědně a s rozmyslem,nemělo by to být modní záležitostí ale něčím hlubším.Tím jsem tě od tvého kroku nechtěl zrazovat.

 

blissy 30. října 2008, 15:52:11
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 1

Doufám, že to nebude považováno za spam, vlastně ti neodpovím, odpovědělo už spousta jiných, ale překvapilo mě, že Židé to nemají tak jednoduché jako křesťané.

 

tetadana 11. října 2008, 14:35:14
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 4

souhlas s natalii

 

Stanli 1. října 2008, 18:17:28
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 1

Pokud to ale nejseš židem po ženské linii, myslím, že nemusíš zoufat-zkus to třeba u reformovaných nebo tak, ale blíže poradit nedokáži...

 

kocickalea 29. září 2008, 19:05:52
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 1

Myslím, že záleží na matce a proto je důležité z které strany je babička.

 

calver 29. září 2008, 12:43:18
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 1

Ne. Protože jsi.

 

polarna 29. září 2008, 1:33:43
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 2

souhlasím s tím co napsala natalia...můžeš věřit v co chceš...

 

krtecka007 27. září 2008, 21:43:29
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 2

Takhle...jako věřit v Židovskýho Boha atd. můžeš v jakýmkoli věku :) Takže asi jo..

 

Judies 14. září 2008, 18:51:35
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 3

ja si myslím že mužeš protože když někdo chce mýt nákou výru tak mu v tom nikdo nemůže bránit

 

suchec5 7. července 2008, 20:27:33
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 7

můžeš přijmout víru, ale moc lidí-židů tě tak brát asi nebude, protože to mají mezi sebou tak nějak "upjatý" ale v dobrým slova smyslu

 

iHyik 27. června 2008, 22:22:22
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 1

Pokud jsi od dětství nebyla vychovávána v židsovské víře, bude dost těžké stát se Židem, a komunita tě nejspíš stejně nepřijme. Pokud chceš vážně konvertovat, nejlepší bude kontaktovat nějakou ješivu a být velice, velice vytrvalá. Pražští Židé jsou ale dost ortodoxní a jen tak někoho mezi sebe nevezmou(pokud jsi z Prahy). Hodně štestí

 

Hellaiser 26. června 2008, 17:25:03
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 7

asi hej, myslim ze je to dedicne, nie?

 

xyzo 24. června 2008, 21:16:18
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 5

jak říkaj ostatní žesnká linie

 

Big Mummy 23. června 2008, 16:30:14
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 5

http://test.reanim.net/. jukni se tam. Podle kamarada zida se vira dedi po zenske linii,u otce je to horsi.

 

grim.reaper 23. června 2008, 10:24:11
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 7

tady sem nasla na netu tohle:
A židem je snad člověk po matce, ne? V tomto jsou židé důsledně rasističtí. Stát se židem, pokud se jím nenarodíte, je velmi obtížné a předpokládá to zatraceně rozsáhlé znalosti židovské věrouky. Vy, jakožto "ryzí Árijec" po matce nejste žid, pane.

http://fafejta.blog.respekt.cz/clanok_disk.asp?cl=2373
ten clanecek je v druhe polovine stranky (proste niz).

 

Gollumek.88 23. června 2008, 9:33:08
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (0)

komentáře
 
Avatar
Level 1

a k čemu je to dobrý?

 

smolda 18. srpna 2008, 13:11:08
Ohodnoť Pozitivni (0) Negativní (1)

komentáře
 


Poslední tři otázky v kategorii Židovství

vlas mám umytej, je ale zvlněnej

(odeslaná do kategorie Židovství 3. srpna 2010, 9:56:17 | počet odpovědí: 1)


Stran ošetřování židů má otázka směřovala spíš k zásadám židů samotných (ošetřování ženy ženou atp.)

(odeslaná do kategorie Židovství 7. prosince 2009, 19:44:31 | počet odpovědí: 1)


Jaké jsou zásady a úskalí při ošetřování židů v nemocnici

(odeslaná do kategorie Židovství 5. prosince 2009, 20:56:41 | počet odpovědí: 3)