Level 3 | lezer.forlove@yahoo.com
zajímavé,
Jak je všechno s vámi, jsem si vybral zájem o vás poté, co šel přes váš profil Opravdu chci mít dobré přátelství s vámi. Vedle mám něco velmi zásadní, aby uváděli na vás, ale já jsem zjistil, že je obtížné se vyjádřit v této lokalitě, protože je to veřejné místo. Prosím, budu rád, kdybyste mě kontaktovat přes můj soukromý e-mailem na adrese: (lezer.forlove@yahoo.com) Takže jsme se mohli seznámit navzájem lépe a já dobře dám moje obrázky a také řeknu více o mně na tlačítko OK. S pozdravem přítel,
Lezer
|
| jully200 22. května 2012, 21:10:11 Ohodnoť (0) (0) | komentáře |
|
Level 1 | bezúdržbově-prostě ji nechat být a ona si poradí-pokud se vybije dobít a to je vše neměl bys dolévat destilku prostě nic-je ji v případě potřeby dobít:) |
| alf 4. prosince 2009, 6:02:13 Ohodnoť (0) (0) | komentáře |
|
Level 1 | Bezúdržbovou olověného akumulátoru spočívá v konstrukci, která zamezuje odpařování vody z elektrolytu. U běžných typů akumulátorů se odpaří cca 1% vody z aktuálního množství denně. Stav elektrolytu by se tak měl kontrolovat u běžných typů akumulátorů minimálně jednou za 6 měsíců ideálně po 90 dnech. U bezúdržbových akumulátorů se většinou používají činné desky s obsahem sloučenin vápníku a stříbra. Tyto typy akumulátorů mají vyšší kapacitu, vysoké startovací proudy CA a CCA a dlouhou životnost díky větší odolnosti proti hloubkovému vybití. Neměly by být dobíjeny vyšší proudem než 14,7 V, aby nedocházelo k přehřátí akumulátoru, plynování a destrukci činných desek. Pokud je akumulátor dobíjen mimo vozidlo může být použit vyšší dobíjecí proud za předpokladu odpovídajícího řízení nabíjecího přístroje. Pokud chcete akumulátor zachovat funkční po, co nejdelší dobu je dobré provádět kontrolu stavu nabití po 90 dnech. Zamezíte tím stavu, kdy je akumulátor ponechán v úrovni hloubkového vybití (od snížení kapacity o 20%), kdy dochází k sulfataci čili nevratným změnám na činných deskách. Vozidlo většinou není schopno jízdou akumulátor plně dobít (záleží na podmínkách provozu). Pokud je potřeba akumulátor dobít, je nutné, aby dobíjení probíhalo za teploty alespoň + 10 C, kdy může probíhat chemická reakce v plném rozsahu činných desek a ne jen povrchově. |
| homat 3. března 2009, 21:18:58 Ohodnoť (0) (0) | komentáře |
|
Level 7 | Pokud vim, tak to znamena, ze neni treba do ni dolejvat destilku a jinak se o ni starat. Proste ji mas a az jednou nenastartujes tak je treba menit .) Samozrejme pokud ji napr. v mrazu budes vyndavat apod. tak prodlouzis jeji zivotnost. |
| qwertz 20. ledna 2009, 9:30:25 Ohodnoť (0) (0) | komentáře |
|
Level 7 | S údržbou, nebo bez?
Mnoho lidí lákají takzvané bezúdržbové baterie, o něž se není třeba vůbec starat. Voda, která se při dobíjení odpaří, nezmizí z baterie tlakovým ventilkem, ale kondenzuje pod víkem a stéká zpět do článků.
Není tedy třeba ji dolévat, ani to nejde. Je tu jedno ale. "Nemá cenu ji kupovat pro starší auto, protože tam vždycky bude nějak posunutá dobíjecí soustava a v případě přebíjení by baterie dostávala víc zabrat. A protože se nedá dolít, vysušila by se a zničila. Navíc je výrazně dražší,“ říká Jaroslav Přívozník s tím, že od pěti let stáří auta by nedoporučoval žádné drahé baterie.
V obchodech se můžete setkat i s postříbřenými kontakty (Silver), které mají výhodu v tom, že dávají vyšší startovací proud, a hodí se tak hlavně pro dieselové motory.
A pozor na moderní baterie, jež mají kladné i záporné desky s příměsí vápníku. Ty potřebují vyšší hodnotu dobíjecího napětí (většinou nad 14,6 V) a to většina starších aut nedodává. Zcela novou technologií se vyrábějí baterie gelové, v nichž je elektrolyt vázaný, takže se nemůže vylít.
Mají i vyšší životnost a samozřejmě i cenu. Je třeba ještě zmínit, že každý, kdo baterie prodává, je povinen odebrat starou baterii "na protiúčet“, a to zdarma. Velké smluvní prodejny autobaterií však podle zákona musí baterii jakékoli značky vzít i od toho, kdo ji u nich nekoupí.
http://auto.idnes.cz/zivotnost-autobaterii-klesa-jak-se-o-ne-starat-fql-/pneu.asp?c=A070109_111845_pneu_fdv
|
| Gollumek.88 18. ledna 2009, 23:06:03 Ohodnoť (0) (0) | komentáře |
|
Level 3 | Vložil jsem příspěvek,nezobrazil se.To je solidní server?
JABRAKA |
| jabraka 20. ledna 2009, 12:16:11 Ohodnoť (0) (1) | komentáře |
|
|